جمعه ۱۴ اردیبهشت ۰۳

قالب بتن

پیمانکارسا سایتی تخصصی در زمینه مشاغل و نیازمندی های صنعت ساختمان می باشد.

قالب بتن

۱۱۳ بازديد

قالب فلزی بتن چیست؟

بدون شک وقتی از قالب فلزی بتن صحبت می کنیم، این سوال برایتان مطرح می شود که قالب فلزی بتن چیست؟
جالب است بدانید قالب فلزی بتن، در شمار قالب هایی قرار دارد که با ورود به عرصه ساخت و ساز، تغییراتی عظیم را به همراه آورده است. تغییراتی که علاوه بر افزایش سرعت پروژه های در حال اجرا، از استحکام و دقت بیشتری در ساخت سازه های بتنی، خصوصا ستون ها برخوردار می باشد.
همان طوری که پیش تر اشاره کردیم، هر نوع سازه بتنی نیاز به قالب فلزی بتن دارد. قالب هایی که به دلیل داشتن ابعادی متنوع و کیفیتی بالا همواره توجه همه را به سوی خود جلب می کنند.

قالب فلزی بتن

لازم است بدانید اگر چه قالب فلزی بتن از دوام و ماندگاری بیشتری نسبت به سایر قالب های بتنی موجود در بازار برخوردار می باشد، اما استفاده نادرست از این مدل قالب بتن ها، ممکن است خسارت های مالی فراوانی را برای پروژه و حتی سازه به همراه داشته باشد.
همچنین جالب است بدانید استفاده از قالب های فلزی بتنی، برای فونداسیون هایی با عمق کم رایج می باشد.

کیفیت و نوع متریال به کار رفته در قالب فلزی بتن ها متفاوت می باشد. همین مسئله سبب می گردد تا قالب های فلزی بتنی متفاوت، دوام متفاوتی داشته باشند. اما آن چه بیش از تمامی این موارد در کیفیت قالب های فلزی بتنی موثر می باشد، نحوه نصب این قالب ها می باشد. زیرا توجه و دقت در نصب قالب های فلزی است که سبب تداوم این قالب ها می شود. در واقع همبندی دقیق و مستحکم قالب های فلزی در کیفیت قالب فلزی بتن از نقشی موثر برخوردار می باشد.

از دیگر مزایای این قالب های فلزی بتنی می توان به قابلیت جمع شدن، استفاده مجدد، حمل و نقل آسان و از همه مهم تر قابلیت انبار کردن راحت آن اشاره کرد.
همان طوری که پیش تر اشاره کردیم قالب های فلزی دارای انواع گوناگونی می باشند. قالب های فلزی بتنی که در ادامه به شرح و توصیف آن ها خواهیم پرداخت.

برای اطلاعات بیشتر در زمینه قالب بتن دست دوم کلیک کنید.

انواع قالب فلزی بتنی

قالب فلزی بتنی از انواع گوناگونی برخوردار می باشند:
قالب های مدولار :

قالب های مدولار در پانل های استاندار و در ابعاد مشخص تولید می شوند.

قالب های خاص بتن :

قالب خاص بتن طبق نقشه ارائه شده توسط مشتری طراحی و ساخته می شود.

قالب هایی که دارای اجزای مختلفی مانند بدنه، گیره، نبشی، کلاهک، جک فلزی، قالب های واسطه ی کنج ساده داخلی و خارجی، دست تیر، قید ها، جک های شاغول کننده، میان پلت های فلزی، پلت های عصایی، پلت های خارجی و بیرونی، قید ها و فاصله نگه دار ها و غیره می باشند.
قالب هایی که از شناخته شده ترین آن ها می توان به قالب های سنگفرش ها، مانع ها و حصار ها، پیاده رو ها، جداول و آب رو های کنار خیابان اشاره کرد.

اما جالب است بدانید قالب های فلزی دارای انواعی خاص نیز می باشند. قالب هایی که با اشکال گوناگونی مانند تونلی، منحنی، دایره ای، مثلثی، ذوزنقه ای و متوازی الاضلاع عرضه می شوند. قالب های فلزی که قابل استفاده در ساخت سازه هایی می باشند که با قالب های استاندارد همخوانی ندارند.
قالب هایی که بنا بر کیفیت، نوع و ابعادشان دارای قیمت هایی متفاوت می باشند. همین مسئله سبب گشته تا امروزه سایت های فروش تجهیزات قالب بندی بتنی، با ارائه لیست قیمت قالب فلزی بتن شما را در انتخاب قالب هایی مناسب یاری نماید.

لیست قیمت قالب فلزی بتن

همان طوری که پیش تر اشاره کردیم، قالب فلزی بتن از متریال های گوناگونی ساخته می شوند. متریال و موادی که نقش بسیار موثری در استحکام قالب های فلزی بتنی داشته و موجب تفاوت قیمت آن ها می شود. قالب هایی که بسته به کاربردشان در ساخت آن ها از فولاد کربن ضخیم، مقاوم و پر دوام استفاده می شود.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.