شنبه ۱۵ اردیبهشت ۰۳

ساخت سوله

پیمانکارسا سایتی تخصصی در زمینه مشاغل و نیازمندی های صنعت ساختمان می باشد.

ساخت سوله

۱۲۱ بازديد

ساخت سوله

ساخت سوله ، برای ایجاد کسب و کارهای مختلفی مانند، کارگاههای تولیدی و صنعتی، مرغداری، دامداری، پرورش گل و گیاه و گلخانه، سالن های ورزشی، پارکینگ و… انجام می گیرد. یکی از مراحل مهم و ابتدایی کار مشخص کردن ابعاد سوله یعنی طول، عرض و ارتفاع سوله است. که با توجه به مکانی که سوله قرار است اجرا شود و همچنین کاربری سوله این اندازه ها می تواند متفاوت باشد.

با توجه به این موضوع که ابعاد سوله به صورت مستقیم بر روی هزینه ساخت سوله تأثیرگذار هستند به همین دلیل محاسبه ابعاد درست سوله از اهمیت بالایی برخوردار است. زیرا ابعاد سوله بر روی وزن سوله تأثیر مستقیم دارد و معمولا قیمت سوله های نو برخلاف سوله های دست دوم که بر اساس متر مربع محاسبه می شوند بر مبنای وزن سوله ساخته شده محاسبه می گردد. در محاسبات ابعاد سوله ارتفاع و اندازه دهانه سوله بیشتر از باقی موارد در میزان فولاد مصرفی برای ساخت موثر هستند.

ارتفاع مناسب برای سوله باید با توجه به کاربری ساخت سوله و استفاده ای که قرار است از آن شود تعیین گردد. ماشین آلات و ابزارهایی که قرار است در آینده در داخل سوله نصب شوند و مورد استفاده قرار گیرند باید در تعیین ارتفاع سوله در نظر گرفته شوند.

همچنین به طور معمول ورق های مورد استفاده در ساخت انواع سوله ها عمدتا ۶ متر هستند که در مرحله برش معمولا ارتفاع سوله را از ۳ متر به بالا در نظر می گیرند. در ساخت انواع سوله معمولا دهانه سوله حدود ۶۰ متر می باشد که معمولا هر یک از سالن ها بین ۱۰ تا ۲۵ متر در نظر گرفته می شود.

اکیپ اجرایی ساخت سوله

در هر صنعتی وجود اکیپ اجرایی و عوامل و سازندگان ماهر و با تجربه می تواند باعث پیشرفت بهتر و افزایش کیفیت کار گردد. تیم اجرایی کار باید شامل برشکار، مونتاژکار، قطعه زن، جوشکار، سندبلاست کار، نقاش، عوامل حمل و بارگیری و نصاب ها می باشد.

در ساخت انواع سوله خصوصا سوله های بزرگ هر یک از عوامل ذکر شده باید به صورت گروه مجزا عملیات مربوطه را انجام دهند ولی در ساخت سوله های کوچک می توان از یک تیم مشترک برای انجام تمامی مراحل استفاده کرد. ولی نکته مهم این است که در تمامی مراحل کار باید نظارت دقیق وجود داشته باشد تا همه عملیات مطابق محاسبات انجام شده و با در نظر گرفتن استانداردها و نکات اجرایی صورت پذیرد.

معمولا در کارخانه های ساخت سوله برای اجرای هر قسمت خط تولید و کارگاه های مجزا وجود دارد. سالن های برشکاری، مونتاژکاری، جوشکاری، رنگ آمیزی و انبار قطعات کاملا از یکدیگر تفکیک شده هستند و این امر باعث افزایش سرعت کار و بالا رفتن کارایی آن می شود.

ترجیحا اگر قصد خرید سوله نو یا سوله دست دوم را دارید بهتر است ابتدا از کارخانه بازدید نمایید و مراحل مختلف ساخت را از نزدیک بررسی نمایید. این امر می تواند به شما کمک کند تا کیفیت کار سازنده های موجود را بررسی نمایید و بتوانید بهترین انتخاب را در این زمینه داشته باشید.

یکی از مواردی که باید به آن حتما توجه نمایید متریالی است که در ساخت انواع سوله از آن ها استفاده می شود. در ساخت سوله از مصالحی مانند ورق های پروفیل، نبشی، ناودانی، تیرآهن، میلگرد،پیچ و مهره و … استفاده می شود که این مصالح مانند تمام ساخت و سازهای دیگر می توانند از نوع مرغوب یا مرغوب انتخاب شوند.

محاسبه هزینه ساخت سوله

سوله ها بنا به کاربردهایی که دارند در وزن های مختلفی ساخته می شوند. به عوان مثال در مناطقی که وزش باد شدید است و یا بارش برف و باران در آن زیاد است به علت اینکه بار بیشتری به سوله وارد می شود و باید قابلیت تحمل فشار وارده را داشته باشد در ساخت سوله باید از مصالح سنگین تر استفاده شود ولی این نکته در مناطق گرمسیری نیازی نیست که در نظر گرفته شود و می توان سوله ها را با وزن سبک تری ساخت و در نتیجه قیمت سوله ساخته شده نیز کاهش خواهد یافت.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.